2015.01.12. hétfő
Nyomtatás

Indul a 2015-ös GEOMATECH tanulmányi verseny!

Folytatódik a tavaly nyár elején nagy sikerrel zárult GEOMATECH tanulmányi verseny.  A szervezők célja, hogy a verseny az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszerettesse és népszerűsítse a matematikát és a természettudományos tantárgyakat a diákok körében, ezért 2015 elején új fordulót hirdetnek.

Új típusú tanulmányi versenyt indított 2014 tavaszán a GEOMATECH országos oktatásfejlesztési projekt. A vetélkedő célja, hogy az induló 1-12. osztályos diákok – a projekt célkitűzéseihez igazodva – az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszeressék a matematikát és a természettudományos tantárgyakat, és javuló eredményeket érjenek el az érintett tudományterülteken. A GEOMATECH versenyek során a gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy a feladatokat csapatban oldják meg, ezáltal nem csak a tantárgyi, de a kommunikációs készségeiket, együttműködési kompetenciáikat is fejleszthették, illetve a feladatok elkészítése során számítógép- és eszközhasználatban is fejlődhettek. GEOMATECH versenyek egyedi, játékos és kreatív módon közelítik meg a matematikai és a természettudományos kérdéseket, itt a feladatok nem korlátozódnak a puszta megoldásra: a diákok csapatmunkában, vagy akár a kísérletek útján is láttathatják, magyarázhatják, prezentálhatják a saját maguk elkészítette feladatokat, illetve az így elért eredményeiket.

2014: kiemelkedő siker

A játékos matematikai és természettudományos tanulmányi verseny tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált, az ország minden részéről és a határon túlról is. Az 1-5 fős csapatok a tavaszi forduló mindhárom (április, május, június) hónapjában új feladatot kaptak korcsoportonkénti bontásban (1-12 évfolyam 6 korcsoportban). A verseny három hónapja alatt összesen 32 településről és 57 iskolából érkeztek megoldások, a résztvevő csapatok 224 megoldást küldtek be 408 gyermek és 66 tanár közreműködésével. A versenyforduló zárásaképp a szervezők 2 különdíjat odaítéltek, a legaktívabb tanár különdíját Markovits Edit a Dombóvári Belvárosi Általános és Alapfokú Művészeti Iskola tanárnője kapta, a legkreatívabb induló díját pedig Németh Réka nyerte el az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolából.

Indul a 2015-ös verseny!

A GEOMATECH verseny egy játékos matematikai és természettudományos vetélkedő, nem szokásos tanulmányi verseny, így a szervezők továbbra sem csak a kiváló matematikus és fizikus palántákat várják, hanem a kreatív közösségeket is. Az 1-5 fős csapatok ismét minden hónapban új feladatot kapnak, a feladatok elkészítéséhez pedig a világ egyik legnépszerűbb, ingyenes oktatási szoftverét, a GeoGebrát használják, amely könnyen kezelhető és látványos vizuális elemekkel segíti az elvont fogalmak, problémák megértését, játékosan fejleszti a diákok számítógépes ismereteit.

Versenyre a regisztrációs űrlapon vagy a verseny@geomatech.hu címen lehet jelentkezni. A verseny szabályzatát, a feladatokat és a fontos határidőket a szervezők e-mailben juttatják el a regisztráló pedagógusok és csapatok számára, de azok megtalálhatóak a projekt weboldalán is: www.geomatech.hu.

A verseny a TÁMOP 3.1.12-12/1-2013-0001 kiemelt projekt támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg.

***

A GEOMATECH projektről

A GEOMATECH projekt egyedülálló országosan kiemelt oktatásfejlesztési projekt, amely 2014 januárjában az Új Széchenyi terv TÁMOP Programja keretében indult útnak. Hosszú távú célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a természettudományos tárgyakat, motiváltabbak legyenek e tárgyak tanulása során, és nagyobb arányban tanuljanak tovább matematikai, természettudományos, műszaki és informatikai területeken. A GEOMATECH projekt keretében, a matematika és természettudományos tárgyak oktatására létrehozott, az oktatás hatékonyságát javító, az órák játékosságát és élményszerűségét növelő digitális tananyagegységek aktívan hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy a hazai diákok a jövőben nemzetközi összehasonlításban is javuló teszteredményeket mutassanak fel az érintett területeken. A GEOMATECH projekt a tananyagok oktatásban való alkalmazására több ezer általános- és középiskolai pedagógust tervez kiképezni.